Aangekomen op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van RikMarielle - WaarBenJij.nu Aangekomen op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van RikMarielle - WaarBenJij.nu

Aangekomen op Curacao

Blijf op de hoogte en volg RikMarielle

11 September 2016 | Curaçao, Curaçao

Daar zijn we dan, eindelijk aangekomen op Curacao. We landden pas rond 22.00 uur. Nadat we door paspoort controle waren, lagen onze koffers er al. Helaas 1 koffer was 1 wiel af. Denk je eindelijk geland te zijn na 3 vluchten moesten we ons weer melden zodat de koffer gerepareerd kan worden voor de terugweg. Na papieren te hebben ingevuld konden we eindelijk verder. Een taxi naar ons appartement. Volgens de taxi zijn we er, maar we herkenden het in eerste instantie niet van de foto's die we hadden gezien. Het hek zat opslot en we zagen ook niemand.. raar want we hadden nog aangegeven dat we laat aan zouden komen en de nachtportier zou er zijn om ons op te wachten. Nadat de taxichauffeur schreeuwde kwam er eindelijk een man aangesjokt. We waren toch aan het goede adres. Hij liep met ons mee naar het appartement, en inderdaad achter het eerste gebouw was de tuin die we herkenden van de foto's.

We hadden besloten geen auto te gaan huren maar er 1 te gaan kopen omdat dit voor 10 maanden uiteindelijk nogal een stuk goedkoper is. Dit was nog een hele klus. We dachten zo even voor 1/2 dagen een auto te kunnen huren zodat we afspraken konden maken om auto's te gaan bezichtigen. Helaas konden we de eerste 2 dagen nergens een auto krijgen en hebben we de eerste 2 dagen alles lopend gedaan. Op de tweede dag hadden we wel een afspraak bij een auto aangezien dit meisje op loopafstand woonde. We hadden om 9 uur afgesproken en ze gaf aan zodra we er waren dat we even moesten bellen. Eenmaal aangekomen zagen we de auto al staan, dus eerst even lekker de auto rustig bekeken. Vervolgens opzoek naar een bel of een voordeur. Die zat achter een hek. Op het raam geklopt, geschreeuw. nee geen reactie, We waren er om 10 voor 9 dus dachten we wachten nog wel even tot 9 uur en anders gaan we weer weg. Uiteindelijk deed ze open, het eerste wat ze zegt, je zou toch bellen als je er was? Ja als je geen deurbel hebt en wij nog geen nummer van hier word dat lastig. Al niet zo'n heel positief begin. Uiteindelijk op alle vragen die we kregen was het: Ja mijn monteur dit.. Mijn monteur zo. hmm oke en wie is joun monteur, mochten wij de auto willen overkopen kunnen wij deze monteur aanhouden? Nee.. hij doet het er speciaal voor mij extra bij. Allemaal dingen vervangen volgens dr maar totaal geen bewijs hiervan op papier.
Aan het eind gevraagd of er nog meer mensen afspraken hadden, ja want haar auto was heel erg populair. hmm oke, maar aangezien de auto een bepaald geluid maakte onder het rijden, ze zo was over haar monteur en ze zenuwachtig overkwam besloten het niet te doen. (1,5 week later, 3 dagen voordat ze naar Nederland vertrok nog even geappt of de auto nog beschikbaar was, en ja hoor.. blijkbaar meer mensen die hetzelfde gevoel van haar kregen)

Helaas. de volgende dag hadden we een andere afspraak. Gelukkig was deze wat positiever. een auto met de papieren in orde, hij rijd fijn etc. Nu is het hier in Curacao als je een auto verkoopt moet je naar het belastingkantoor de auto over te laten schrijven wat heel erg lang kan gaan duren, wij hadden het geluk dat zij dit voor ons deed en dat we niet zelf een halve morgen in de rij hoefden te zitten.

Na de auto te hebben gekocht, moesten we de verzekering en belasting nog regelen. Op internet gelezen dat je rekening moet houden dat je dit een dag gaat kosten, misschien was het op internet overdreven of hadden we geluk maar daar waren we met 2 uur klaar mee. Terwijl we voor onze vergunning naar het ministerie moesten daar was maar 1 meisje voor ons en we hebben ongeveer 1,5 uur moeten wachten tot we aan de beurt waren.. Tja geduld moet je hier wel hebben..

Rik werkt bij restaurant Zest, dit ligt aan Jan Thiel beach.
Hij is van een heel klein team naar een groot team gegaan, (personeelseten lunch bestaan uit gemiddeld 25 personen) en hij werkt nu s'ochtends en s'middags zodat we s'avonds samen vrij zijn. Voordat hij zijn eerste werkdag had zijn we een dag naar Jan Thiel geweest. Zodat we zijn werk konden zien, even konden kennismaken. We werden heel vriendelijk ontvangen en kregen gelijk een rondleiding. Het bedrijf doet ontzettend veel verschillende dingen. Ze hebben het restaurant, een bbq/grill plek, ligbedjes verhuur op het strand (ong 180 ligbedjes), beachtennisvelden verhuren ze en ze verkopen ook nog eens ijsjes.

Ik loop stage bij hotel 't Klooster dit ligt in punda (willemstad). Ook voor mijn eeste dag zijn we langs 't Klooster geweest, hier omdat we een auto konden huren en heel toevallig was dit de man van de hotelmanager dus hij vroeg af te spreken bij 't Klooster. Het is een klein hotel met een leuke binnenplaats.

In de tweede week zette Rik mij af op werk zodat die zelf door kon naar zijn eigen werk. Opeens gaat de bel op werk en is die er weer.. Ja de auto doet het niet meer... Ehh we hebben hem net 1 week? Tja en nu.. We hadden een nummer gekregen voor als je een ongeluk had dus die maar gebeld. Rik heeft gewacht tot die mensen er eidnelijk waren aangezien de auto midden voor een stoplicht stond en we konden hem niet wegduwen. Na heel lang hebben gewacht tot die eindelijk werd weggesleept naar een garage. Na 2 dagen kregen we eindelijk te horen dat de auto het weer deed.. ze hebben scans gemaakt en hij deed het weer. We konden hem dus weer ophalen. Heel fijn! In de dagen ertussen kwamen we erachter dat het openbaar vervoer hier wel goed is, er rijden grote bussen maar ook kleine bussen. De grote volgen echt een bepaalde route, maar de kleine busjes geven alleen de richting aan waar ze heen gaan, dan kun je zeggen waar je heen moet en dan zetten ze je daar af.

Op onze vrije dag hebben we een tour gemaakt naar het westen van curacao, hier zijn we naar het national park shete boka geweest. Het was mooi om te zien, maar het was niet bijzonder. daarna zijn we naar de grote knip gereden om tot slot lekker op het strand te gaan liggen bij playa porti Mari.

Tot nu toe bevalt het goed, het is nog redelijk wennen maar langszaam begint het te wennen. Het is vooral nog een klus om te koken, aangezien we weer 2 pitjes hebben wat bijna niet bakt, geen oven, geen magnetron.. maar gelukkig wel een BBQ.